Stephanie Möller!

Chacha bloggen!
Kände för ett litet inlägg så tänkte berätta lite kort om mig.
Som sagt, mitt namn är då Stephanie för er som inte visste de sen tidigare.
Är 18 härliga höstrar & bor i Uppsala.
Pluggar 3e och sista året på Ekebygymnasiet som kockatör.
Det innebär att jag pluggar till kock och har även några extra kurser i servering, drycker och barteknik.

Varför valde jag att gå hotell & resturang linjen i Uppsala på Ekebygymnasiet?
Sökte till Ekeby för de var den närmaste skolan med HR linje. Jag valde att gå HR eftersom jag gillar att laga mat. Fick även en chans att lära känna nya människor eftersom jag tidigare gick högstadiet i Enköping.

Vilka tillvals ämnen har jag haft under min tid på Ekebygymnasiet?
Bordsdekorationer: fick bland annat lära sig lite hur man gör kransar, blombuketter på ett snyggt sätt.
Bageri: vi bakade lussebullar, pepparkakor, massa annat gott & hade en "buffé" med sju sorters kakor.
Kött och delikatess: lite av de vi fick göra var sallader, kladdkakor, grilla kyckling, stycka gris, lamm & nöt.
Riktigt nöjd med mina val måste jag säga! (:

Aktuellt just nu:
Praktik på Q-med sen 2 veckor tillbaka.
Fixa ny blogg design.
Det var allt för denna gång, kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0